Węże i łączniki motoryzacyjne

Węże i łączniki motoryzacyjne

  • węże dla motoryzacji

Węże i łączniki motoryzacyjne – informacje ogólne

Węże i elastyczne łączniki wykorzystywane są szeroko w budowie pojazdów. Do podstawowych zastosowań należą układy związane z napędem pojazdu, czyli układ paliwowy, chłodzenia, dolotowy, smarowania, wylotowy jak również inne jak układ hamulcowy, klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania. Układy te zbudowane są ze sztywnych przewodów rurowych oraz elastycznych przewodów i węży łączących podstawowe elementy układu: silnik, pompy, sprężarki, zbiorniki, zawory, filtry itp. W układach krążą różnorodne media (paliwo, olej, woda, czynniki chłodnicze, powietrze, spaliny) o szybko zmieniających się parametrach ciśnienia i temperatury.

  • bardzo zwarte rozmieszczenie elementów różnych instalacji wynikające z ograniczonej przestrzeni, wymuszające stosowanie małych promieni gięcia węży, nietypowych końcówek, a często elementów specjalnie uformowanych do danego miejsca w pojeździe;
  • ekstremalna i szybko zmieniająca się temperatura wynikająca z pogody, promieniowania i przewodzenia ciepła (temperatura pod maską silnika może osiągać nawet 100°C);
  • ciągłe drgania wynikające z pracy napędu i jazdy pojazdu;
  • narażenie na kontakt zewnętrzny z paliwem, olejem, smarami, płynami eksploatacyjnymi;
  • utrudniona kontrola stanu technicznego elementów układu ze względu na ich ciasną zabudowę.

Wszystkie te czynniki techniczne powinny być wzięte pod uwagę przy doborze węża, uwzględniając dodatkowo
wymagania obowiązujących w danej dziedzinie norm, np. dotyczących trudnopalności lub toksyczności produktów
spalania

W wielu przypadkach w konstrukcji pojazdów ze względu na brak miejsca nie ma możliwości zastosowania węża lub łącznika uniwersalnego. Stosowane są wtedy specjalne łączniki formowane, przeznaczone do określonego miejsca w danym typie pojazdu, z różnorodnego materiału: silikon, EPDM, NBR, CR, AEM (guma etylenowo-akrylowa), o różnej konstrukcji i wzmocnieniu (włókno poliestrowe, aramidowe, szklane, spirale stalowe). W przypadku takich potrzeb i przy racjonalnej ilości możliwe jest zamówienie łącznika formowanego (kontakt Tubes International).

KATALOG
Pobierz

SIEĆ SPRZEDAŻY
Sprawdź

SKLEP INTERNETOWY
Wejdź

ZAPYTANIE
Wyślij

Łączniki silikonowe dla motoryzacji

węże silikonowe motoryzacyjne

Węże silikonowe motoryzacyjne

o długości 1000, 2000, 3000 i 4000mm

kolano silikonowe 45

Kolanka 45°

ramiona o długości 100, 152 i 250mm

Kolano silikonowe 90°

Kolanka 90°

ramiona o długości 100, 152 i 250mm

Kolanko silikonowe 135°

Kolanka 135°

ramiona o długości 100, 152 i 250mm

Kolanko silikonowe

Kolanka 180°

ramiona o długości 100, 152 i 250mm

Kolanka redukcyjne 90°

o długości 102mm

Łączniki redukcyjne

o długości 102mm

Łączniki

silikonowe antywibracyjne i aluminiowe

Łączniki gumowe EPDM dla motoryzacji

Łączniki proste

o długościach 1000mm

Łączniki elastyczne

o długościach od 250 do 1000mm

Kolanka 90°

o długościach 200, 250 i 300mm

Kompensator stalowy osiowy

Kolanka 45°

o długości 200, 250 i 300mm

Potrzebujesz pomocy przy doborze produktu lub nie znalazłeś właściwego produktu?

FAQ – łączniki motoryzacyjne:

Gdzie stosuje się węże i łączniki motoryzacyjne?

Do podstawowych zastosowań należą układy związane z napędem pojazdu, czyli układ paliwowy, chłodzenia, dolotowy, smarowania, wylotowy jak również układ hamulcowy, klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania.

Dlaczego większość węży i łączników motoryzacyjnych jest silikonowa?

Węże i łączniki silikonowe pracują przy znacznie wyższych ciśnieniach i temperaturach (nawet do +300°C w przypadku wzmocnienia włóknem szklanym) niż inne gumy, zachowując przy tym dobrą elastyczność.

Jaka jest żywotność silikonowych węży/łączników motoryzacyjnych?

Żywotność jest bardzo długa, często dłuższa niż czas „życia” samochodu na drodze. Producenci samochodów z dużą pewnością i powodzeniem stosują rozwiązania oparte na materiałach silikonowych.

Dodatkowe informacje:

Tytuł